Beter dan vallen en opstaan?
Staan en opvallen!
De kracht van herhaling
Een sitebezoeker is sowieso een stuk minder lang op je site dan jij zou willen. Elke seconde van zijn/haar sitebezoek moet je als kostbare tijd van je 'gast' beschouwen. Daarom is het belangrijk om niet zomaar klakkeloos wat alinea's tekst te copy-pasten vanuit Word. Je moet goed nadenken over waardevolle content en de flow van jouw site.
Ik denk graag met je mee!
Marketing online
Over verhalen en kanalen
Hoe ik marketing zie
Toch blijft het absoluut mijn passie. In mijn ogen is marketing namelijk niets meer (maar vooral ook niets minder!) dan super servicegericht het volgende proberen te bereiken:
- Werkelijk alle ins & outs van je eigen product/service kennen
- Zo goed mogelijk in kaart brengen welk probleem je aan het oplossen bent en voor wie dat waardevol is
- Je boodschap zorgvuldig formuleren en de beste manier bedenken om 'm aan je doelgroep te verkondingen
En dan nu online
Het kan dus echt een evenwichtsoefening worden om te bepalen welke kanalen je online wilt inzetten: e-mail marketing, social media marketing, content marketing, Adwords, SEO, display advertising etc.
In principe kun je alle online communicatiekanalen en bijbehorende advertentieplatformen zelf beheren. Zelfs met een beperkt budget kun je al best veel bereiken. Zodra alles opgezet en gekoppeld is kun je zelf aan de slag.
Een must
Nieuwsbrieven
Een nieuwsbrief is nog steeds een zeer beproefd middel om de band met je klanten op te bouwen of te versterken. Maar niemand zit natuurlijk te wachten op ongevraagde of (voor hem/haar) oninteressante mails.
Sommige bedrijven schrokken enorm toen de nieuwe privacy regelgeving (GDPR / AVG) werd ingevoerd. Hun lijsten met inschrijvingen slonken vaak schrikbarend in die periode. Maar, het goede nieuws is dat mailinglijsten tegenwoordig wel veel zuiverder zijn. Het is sowieso nooit de bedoeling om je mailinglijst zo groot mogelijk te laten zijn. Het zou altijd moeten gaan om de kwaliteit van je lijst of groep, niet om de kwantiteit.
Indien je de mensen die zich op jouw nieuwsbrief inschrijven (of al hebben ingeschreven) zo goed mogelijk voorziet van aantrekkelijke en relevante info adviseer ik voor 100% 'to send'.
Ik kan je tot in detail helpen bij het opzetten en onderhouden van jouw e-mail marketing. Zowel strategisch als praktisch.
Weinig tijd? Beperkt budget?
Automatiseren kun je leren
Social media beheren
Als je er trouwens wel het budget maar geen tijd voor hebt, dan kun je een specialist inhuren óf een abonnement nemen op een geavanceerde publishing tool.